5 Mayıs 2011 Perşembe

PaPaTYa




Papatya çiçeklerini bilirmisiniz? Her zaman heryerde gördüğümüz papatyalar, dağda, kırda, bayırda dimdik duran papatyalar. İşte kendimi onlara benzetiyorum. Sanki koskoca bir kırda tek başına süzülen bir papatya gibi, sessiz ve boynu bükük bi şekilde yaradan su gönderirse içen, güneşini saçarsa üzerime aydınlanan, ama hep bi beklenti içinde tek başına hiçbirşey yapamayan, yaradanına o kadar muhtaçki.

Papatya yetiştirmeyi hiç düşündünüzmü? Gül kadar gösterişli, lale kadar asil, menekşe kadar sevimli olmasada papatyam olsun istedinizmi? Çoğu kişi tercih etmez papatyaları, ama bilirmisiniz ne kadar çerimsiz dursada çok güçlüdür onlar dağda bir gül olmaz ama o inadına yeşerir alışmıştır zorluklara sessizdir, her zorluğa eyvallah der çaresiz. Aslında o onun çaresizliğinden de değildir, papatyanın anlayışındandır ama kimse bunu farkedemez.


Bir gün gelir oda solar, kopartılır ölür. Bazende yorulmuştur direnmekten kendi istemez artık ne güneşi, ne suyu, ne havayı, bitsin ister. Çünkü kendini yalnız ve çaresiz hisseder. Hiç bir sevgili sevdiğinin eline büyük bi sevinçle tek papatya uzatmamıştır, oda alıp bunun sevinciyle hayata gülümsememiştir. Tamam papatya başa taç olur ama o zamanda ömrü 1 gündür.

Papatyalara artık bakarken daha sevgiyle bakalım onları koparmayalım, uzaktan rüzgara karşı süzülüşünü. hayata olan güvenine, sadeliğinden güzel manalar arayalım. Bugün öyle çok istedimki papatyalarım olsun onlarla gözgöze gelip konuşmayı o bana anlatacaktı mücedelesini, ben ona hatta kavga bile edecektik ben daha zor şeyler gördüm diye, sonra gülümseyecektik birbirimize çünkü ikimizde biliyordukki o bendim bende o, sadece derdimizi dökmekti amacımız.

8 yorum:

Profösör dedi ki...

Papatya hüdai nabit tir. kendiliğunden çıkar kırlrda bayırlarda. kır çiçeği papatya, kır çiçeklerinin sultanıdır.

Bu sabahki yazın; roğal bir sevginin ve inancın bir ifadesidir. Seni kutluyorum. Takipçinim senin.. Bu arada içimden geldği gibi bu sabahın duygulanımı da paylaşmak istedim. Umarım bu postum seni yüreklendirir.


Bir esrarın içinde bir sır,
bir sırrın içindede esrar olurum.
İşte bunun gibi,;
bir mechulün içinde bir malum,
bir malümun içinde bir meçhül olurum.

İşte ben buyum...

Seni aradığımda çıkmaz sokaklarda yolumu bulur,
seni unuttuğmda put alanlarında kaybolurum.

İşte ben buyum...

Bir İsmail gibi bilerim bıçağı bir bilinç olur;
bir İbrahim gibi koç olur, kurban olurum.

İşte ben buyum...




Not: Bir maniniz yoksa sizi sayfamıza davet ediyorum. Bir dostluk kahvesi, dostluğumuzu daha da pekiştirecektir.

suskun mimoza dedi ki...

profösör:Öyle güzel ifade etmişsinizki insanı yüreklendiriyor çıkmazlarından bir ışık gibi doğup umut olup gönüllere doluyorsunuz. İyiki varsınız her zaman yanımda oldunuz çok tşk ederim. Umarım bu uzattığınız dallar size meyvelerini sunar, hayatta hakkınızda hayırlı olan kaderinizin bir parçası olur.

Ülkü dedi ki...

Papatyalara bayılırım ben o zaman sanada bayılayım :)) papatyalar yanlız değildir ki..hatta bir gül kadar yalnız değil emin ol..buradayız biz :)

suskun mimoza dedi ki...

ülkü: çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için. Sizleri yanımda görmek beni güçlendiriyo.

Ülkü dedi ki...

O zaman çokkk güçlüsün :)

suskun mimoza dedi ki...

:)

Emine dedi ki...

merhaba, ses vermeden geçemedim papatyayı görünce..
herkes gül, orkide, lale severken, ben hep papatyaları sevdim..neden bilmem ama onları çok önemserim..ve sessiz kelimelerimle konuşurum onlarla..
çok hoş oldu bu postunuz benim için..
sevgiler..

suskun mimoza dedi ki...

Merhaba benimle aynı duyguları paylaşanları yanımda görmek beni çok mutlu etti. Dilerim hayatında açan papatya herşeyiyle sana bütün güzelliklerini sunar. sevgiler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...